Mangart - Via Slovenia

Alpicenter Mangart Via Slovenia Doba trvání: 3:15 až 4:30h
Náročnost: Via Ferrata C
Převýšení: 626m

Ferrata v západní stěně Mangartu vás dovede až na jeho vrchol ve výšce 2679m. Krásné výhledy na Italské Julské Alpy.

Výchozí bod: Z Bovce vyjedete autem směrem na Predel a za mostem za vesnicí Strmec odbočíte doprava směrem na Mangrtsko Sedlo. Zanedlouho dojedete k mýtnici, kde zaplatíte přibližně 5 EUR za auto a po cestě dojedete až na jednosměrnou smyčku na jejím vrchu. Zaparkujete na co nejvyšším bodě.

Popis trasy: Od auta se vydáte po výrazné pěšině směrem k Mangartu. Za kopcem Mali Mangart odbočíte doprava na Via Slovenia, Slovenska smer. Pěšina vás dovede pod stěnu, kde začíná ferrata. Via Slovenia je na začátku dobře zajištěna, ale později vás čeká hodně pasáží bez jištění, které vedou po štěrku, hlíně či skále. K orientaci vám tady pomůže turistické značení. Tato strana Mangartu trpí erozí a je tu hodně uvolněných kamenů. Až dolezete na vrchol a dostatečně se pokocháte krásnými výhledy, určitě se nevracejte stejnou cetou zpět, ale vydejte se po značení na druhou stranu. Cestou potkáte jednu křižovatku na které se dáte doleva na Mangrtsko sedlo (rovně je to na Jalovec). Značení vás přivede zpátky k autu.

Zpět k Výletům do hor

Napište nám

Udělejte první krok k nezapomenutelné dovolené nejen ve slovinském Bovci!

captcha

E-mail: info@alpicenter.cz

Telefonní čísla: +386 31 783 074, +420 731 426 966

Sledujte nás

Copyright © 2018 Alpi Center d.o.o.